Kdybych měla znova dělat autoškolu, tak doufám, že bych prošla, i když se způsob testování změnil, tak pravidla silničního provozu platí stále ty stejná. Možná se objevila nějaká nová značka, možná se změnily rychlosti před železničním přejezdem, ale vzhledem k tomu, že jsem zatím nezpůsobila žádnou autonehodu, říkám si, že jsem dobrý řidič.
Stát se dobrým řidičem, to není otázka kurzu v autoškole, který vás sice naučí základní pravidla, značky, průjezdy křižovatkami, ale až skutečným ježděním v denním hustém provozu, v dešti, ve sněhu, na ledu, v noci, to z vás časem vytvoří zkušeného řidiče, který si ve všech krizových situacích, které mohou na silnici vzniknout hravě poradí.
Autoškola Praha, to je státem určený počet hodin v automobilu, kde se naučíte jezdit, parkovat, couvat a další dovednosti, ale po pravdě, komu těchto pár hodin stačí, aby se uměl rozjet bezchybně do kopce, nebo zaparkovat do řady stojících vozidel. A to nemluvíme o tom, že uděláte řidičák v létě a ona přijde zima se sněhem, na kterém nemáte ani sebemenší zkušenost. Podobně, jako když děláte řidičák ve velkém městě plném semaforů a pak přijedete na vesnici, kde musíte sledovat kdo je na hlavní a kdo na vedlejší. A opačně, kdo dělá autoškolu na vesnici, tak přijede do města, těší se, ž tam jsou semafory, ale není zvyklý na tramvaje, které mají vždycky přednost. Zkrátka autoškola vás nikdy nemůže připravit na všechny situace, které mohou při vaší jízdě v autě nastat. Proto nikdy nepřeceňujte své znalosti ohledně řízení auta, pokud jste vlastníkem řidičského průkazu krátkou dobu.
Děláte-li řidičský průkaz v létě, vřele vám doporučujeme zaplatit si kondiční jízdy v autoškole na sněhu nebo přímo si vyzkoušet školu smyku. Budete sami překvapení, jak odlišně se chová auto na suché a jak na namrzlé vozovce.
Tak mnoho kilometrů bez nehody.